tisdag 12 augusti 2014

Hur jag rostar en ros...

När jag rostar en ros tex så använder jag färg från Tant Gräddelin ...
Först ett lager med metallic steel...
jag brukar torka det första lagret med min värmefön...
efter första lagret så lägger jag på ett lager till av metallic steel...alltså två lager metallicfärg, nu skall den nästan torka helt ...


innan jag lägger på Rapid Rust ...EN  gång bara, sen får den torka flera timmar tills den rostat klart...
man ser att lite mer och lite mer kommer rosten fram...

för att sen bli så här...

här fick den pryda ett ljusfat...










4 kommentarer:

  1. Nu har jag scrollat och scrollat, vilka fina saker du gör. och fina bilder på fåglar och blommor. Ha det gott ! Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja jag vet jag har många inlägg om allt möjligt, fniss ;-)

      Radera
  2. Hej Monica! Vad mycket fint du gör och så bra beskrivningar för en betongamatör.
    Ha det bra! Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ...roligt att visa...jag har gjutit ett år :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en hälsning.
Välkommen åter!