måndag 11 augusti 2014

En tripp runt mitt hus...

Hundgården kallas denna del av trädgården ,den är lite inhägnad så inte Gibbe jagar alla som går förbi våran tomt...fult med fläkten i fönstret, fniss

en av mina pelargoner tillhör jättesläktet ...tror jag ...

en gjuten kvinna står stadigt bland bladen...

jag har gjutit markstenar som jag lagt lite här och där...jag har gjutit in blad från mina träd...

Dodongrönnens rönnbärsklase är stor...

en blyg Aicha ...imorgon har den öppnat sej...

många blommor har blommat över för säsongen ...

jisses,  kunde jag få fram mogna tomater...

Buddlejan hoppas jag blir högre nästa sommar...

den gjutna fjärilen pryder sin plats på väggen...

6 kommentarer:

  1. Så fin trädgård och så mycket fina saker du gör:) jättekul att se alla fina fågelbilder!

    SvaraRadera
  2. What a lovely place to live in! Beautiful garden! Created with love and a lot of creativity! I do have two questions to your fabulous pumpkins. How do you make the form? Do you put the cement into the pumpkins ... Google doesn't translate so perfect, as you know! How do you make the rust?
    Thank you so much for an answer! Your Pumpkins are so fabulous!
    All my best from an Austrian Gardener
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, I will first make molds of real pumpkins with latex, then I found them inside the emphasized:-)

      Radera
  3. Trevligt att titta in hos dig.så fint du har med alla blommor och betongalster.Inte att glömma alla pippin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Renate...bor ju i stan så jag har inte någon stor trädgård men har pressat in de växter och träd jag ville ha :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en hälsning.
Välkommen åter!