lördag 28 juni 2014

Några av besökarna i min trädgård...

Hej vill ni se några av vännerna i trädgården...
den hungriga skatan...

försöker på alla sätt komma åt småfåglarnas hemkokta mat...
Stenknäcksungen har hittat hit, så roligt ...
Duvorna rensar på marken...
Björktrasten, maskdragaren kallar jag den  ...

Hacke kommer också varje dag...

gulligast på våren ...ungarna matas...
hjälp...sist den som alla skall akta sej för  Sparvhöken kommer också ...jag har tänkt så här att det är ju naturens gång och att hans ungar är också hungriga och måste ha mat...

4 kommentarer:

  1. Björktrast och snöskata är det samma fågel men med olika namn?
    Dum fråga kanske men den som inte frågar får ju inte reda på något heller.
    Ekorrbilden var fin. Jag gillar ekorrar men ser aldrig till några nuförtiden. När jag var barn så vimlade det av ekorrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet inte varför den har två namn men det är samma fågel, Ekorar har alltid kommit till mej , inte varje dag kanske men ofta :-)

      Radera
    2. Tack för svaret.
      Jag såg de nya ekorrbilderna också och de är ju fantastiska. Och fågelmamman som matar sin unge.
      Det måste vara fantastiskt att kunna ta så vackra bilder.

      Radera
  2. Ja det är så roligt att också få visa fåglar , ekorrar i sin vanliga miljö, hos mej :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en hälsning.
Välkommen åter!