tisdag 17 juni 2014

Herrejösses vad jag är glad och nöjd, tjohoooo...

Jag skall visa hur jag gjuter en solhatt...hatten, skivan med hål i och bandet  är viktigt...
en hink med sand ...där tryckte jag ner hattkullen så sanden formades efter den...

sen måttade hag in bandet så det blev rätt storlek...
inuti hattkullen lägger jag i en rund skål efter att jag fyllt med betong...för att hatten inte skall bli så tung...
här syns det bättre...
sen lägger jag plast på för att den inte skall bränna så fort...
simsalabim hatten är klar...ser väl fin ut...

10 kommentarer:

  1. Åh, nu blir jag inspirerad att försöka göra en hatt. Har en del alster som ligger på bränning nu, men alltid roligt att prova nytt. Jättefin blev den. Du är verkligen duktig.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ...ja visst är det roligt att gjuta :-)

      Radera
  2. Jag är super imponerad Så fin
    Barbro S

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för visningen!!
    Jättefin blogg!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så fin. Och vilka härliga bilder du har på din blogg. Här gäller det att hänga med kan jag se, hihi.
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Super fin. Tack för guidning

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en hälsning.
Välkommen åter!