onsdag 11 juni 2014

Hahaha... regndans som hette duga...

Det går alltid varje dag en eller två duvor hos mej...idag började det störtregna...då lade duvan sej i gräset...

och detta skådespel har jag inte sett förut den lade sej på en sida i taget lyfte upp ena vingen...

sen lade den sej på andra sidan , ville den att det skulle regna in under vingarna...

efter det så gjorde den nån slags regndans

helt galet hoppade den omkring...

för att sen kasta sej ner i gräset igen...
jag har aldrig sett duvan så uppspelt nångång förut...

2 kommentarer:

  1. Såååå söt :)
    Det ser nästan ut som den fick ett 'tokrus' precis som vissa hundar får efter de badat. Vilken tur du hade kameran framme.
    Älskar dina bilder och ser fram emot dem varje dag + dina härliga kommentarer.

    Kan inte du beskriva dina morgonrutiner, med fåglarna, och ungefär hur mkt käk du ger dem. Hur mkt kostar det ungefär?

    SvaraRadera
  2. Jag fyller på frö varje dag, har en matare igång på sommaren, sen gör jag i ordning burkmat till de med små näbbar, har inte räknat ut kostnaden , mina upplevelser med fåglarna är värda vartenda öre allafall för mej :-) Köper väl ett par säckar frön under det man kallar sommarmånaderna på vintern blir det betydligt mer ...tack för att du gillar mitt fågelprat :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en hälsning.
Välkommen åter!