söndag 29 juni 2014

Fågelmat på burk...

Jag gör ju egen fågelmat till småfåglarna ...extra viktigt när de har ungar och det kanske inte finns så mycket insekter om det tex är en kall försommar...

jag blandar olika nötter, fröer ,havregryn , bär, allt som fåglar kan tänkas äta...

först smälter jag cocosfett...

sen den mixade torra blandningen...

fyller en burk ...packar det hårt...

in i frysen över tills det är stelnat ...

får jag nåt över fryser jag in det i en påse, när jag skall fylla det i burken så tinar jag det lite så det går att pressa ner ...
sen ställer jag burken i hållaren jag köpt från Vivara ...det ser konstigt ut men jag har stängt ut skator mm så att bara småfåglarna kan komma in till burkmaten ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en hälsning.
Välkommen åter!